header-photo

Fehér tonhalfilé hagymás babbal

Most találtam erre a halas-bab receptre az fn.hu-n, ahol böjti ételek vannak épp a porondon. Nekem nagyon megtetszett, én ritkán szoktam kísérletezgetni, szinte mindig csak a megszokott ételeket főzöm, halat sem ettem még babbal, de ez e kép annyira csábító, hogy elhatároztam, kipróbálom. Szeretem az egyszerűen elkészíthető, ízletes ételeket - és ez annak látszik :)


Fehér tonhalfilé hagymás babbal


Hozzávalók:

60 dkg fehér tonhalfilé,
20 dkg fehér apróbab,
15 dkg vöröshagyma,
1 nagyobb ágacska friss kakukkfű,
só, bors, cukor - ízlés szerint,
1 dl olíva olaj,
1 dl fehér bor (száraz chardonnay)


A tonhalfilét nézzük át és az esetleges szálkákat a hasa aljával együtt távolítsuk el úgy, hogy csak a vastag része maradjon. Az eltávolított részeket tegyük fel vízben főni. Két óra főzés után leszűrjük és az így kapott alaplében tesszük fel főni a fehérbabot. Mikor a bab megpuhult leszűrjük. Egy serpenyőben olívaolajon vékony cikkekre vágott vöröshagymát fonnyasztunk friss kakukkfűvel. Mikor a hagyma pirulni kezdene, felöntjük fehérborral és jól kiforraljuk, hogy az alkohol kipárologjon, majd hozzátesszük a babot, sót, borsot és egy kevés cukrot.


Ha szükséges, az alaplével pótolhatjuk a levét. A halfilét serpenyőben olívaolajon minden oldala felől megpirítjuk, majd sütőtálcán 180 Celsius-fokon 8 percig sütjük. Ha elkészült a babbal együtt tálaljuk.

A halfilét mindig csak tálaláskor sózzuk. A babhoz tehetünk koktélparadicsomot.
Forrás: fn.hu

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése